torsdag 28 mars 2013

Bussar och ledighet

Jag hatar bussen!!!!!
Handlade idag efter jobbet. När jag var klar på ica maxi gick jag upp till hållplatsen för att åka hem. När jag är påväg upp till hållplatsen, kl 18.00, ser jag att gångvikenbussen åker. Eftersom bussen ska gå 18.05 antar jag att det är 17.50 bussen som är sen som vanligt. Jag väntar tills tio över innan jag ringer kundtjänst. Där säger dom att busschauffören påstår att han åkte från hållplatsen 18.06  vilket är omöjligt eftersom jag stod där då. I nästan 20 minuter försökte jag få dom fixa en taxi eftersom deras resegaranti lovade det men eftersom det var mitt ord mot hans vägrade dom skicka en. Att man kan vara så fräck som chauffören var genom att ljuga förstår jag inte. Fult är det, riktigt fult.
  
Nu till något roligare, nu är jag ledig i två dagar. Imorgon ska det bli storstädning av lägenheten men tänkte diska och gå ner med lite saker till källaren(om jag vågar, annars gör jag det imorgonbitti). Innan det så blir det att lugna humöret med ett avsnitt av ponnyakuten

Jag hatar bussen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar